Forym z artyku³ami psychologicznymi dotycz±cymi zdrowia, zwi±zków, relacji.
Strony: 1
Bach-Olasik T.: (1989). Formy obrony przed lêkiem uczniów i ich rodziców. Edukacja, 1, 59-68
Bach-Olasik T.: (1992). Lêk a obraz siebie u dorastaj±cej m³odzie¿y. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 1, 21-27
Bach-Olasik T.: (1991). Lêk a rozwój m³odzie¿. Edukacja, 1, 52-66
Bach-Olasik T.: (1990). Lêk dzieci jako rezultat modeluj±cego wp³ywu rodziców. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 5, 6.
Bach-Olasik T.: (1993). Lêk i szko³a, Nowa Szko³a, 3, 158-166.
Bach-Olasik T.: (1990). Lêk dzieci jako rezultat modeluj±cego wp³ywu rodziców. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 5,6, 66-74.
Bach-Olasik T.: (1991) Niektóre sposoby terapii lêku u m³odzie¿y. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze 1, 17-22.
Bach-Olasik T.: (1993). Rodzinne i podmiotowe uwarunkowania lêku ucznia. Nowa Szko³a, 4, 212-217.
B±kowska M.: (1999). Lêk, stres i strach jako bariery w wychowaniu. Kieleckie Studia Pedagogiczne, 12, 129-147.
Bednarczyk B.: (2000). Jak nauczyæ siê ¿yæ ze stresem. Wszystko dla Szko³y, 11, 22.
Bemis J., Barrada A. (2001). Oswoiæ lêk. Gdañsk: Gdañskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bochwic T.: (1985). Lêk u dziecka. Warszawa: PZWL.
Borecka-Biernat D.: (1998). Zachowanie agresywne i nie¶mia³e m³odzie¿y w sytuacji ekspozycji spo³ecznej. Wroc³aw: Wydawnictwo Uniwersytetu Wroc³awskiego.
Burtowy M.: (2000). Lêk w opinii dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nauczyciel i Szko³a, 1, 83-87.
Cattel R, B.: (1966). Anxiety and motivation: theory and crucial experiments. W: C. D. Spielberger (red.) Anxiety and Behavior. New York: Academic Press.
Chomczyñska-Miliszkiewicz M., Pankowska D.: (1995). Polubiæ szko³ê: æwiczenia grupowe do pracy wychowawczej. Warszawa: WsiP.
Czechowski J.: (2001). Trudno¶ci emocjonalne uczniów. ¯ycie Szko³y, 7, 398-401.
Dobrzañska B.: (1997). Przyczyny prze¿ywania strachu. ¯ycie Szko³y, 4, 250-251.
Dryden Windy (2002). Ujarzmiæ lêk. Jedno¶æ.
Dymek M.: (1998). Na rozdro¿u : psychologiczny poradnik dla m³odzie¿y. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szko³y Biznesu.
Dzwonkowska S.: (1998). Nerwice szkolne u dzieci. Wychowawca, 9, 28-29.
Elliot J., Place M.: (2000). Dzieci i m³odzie¿ w k³opocie: poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: WsiP.
Galiñska E.: (1982). Percepcja muzyczna a poziom lêku u pacjentów nerwicowych. Praca doktorska nieopublikowana.
Hart A.: Twoje dziecko i stres. (1995). Warszawa: Wydawnictwo Rodzinny Kr±g.
Harwas-Napiera³a B. (1987). Czynniki spo³eczno-rodzinne w kszta³towaniu siê lêku u m³odzie¿y. Poznañ: Zysk i S-ka.
Higham S.J., Buescher T.M.: (1989). O zdolnej m³odzie¿y - radzenie sobie ze stresami wywo³anymi odmienno¶ci±. Edukacja, 1, 95-107.
Hodges W. F., Felling J. P.: (1970). Types of stressfull situations and their relation to trait anxiety and sex. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 34, 333-337.
Januszewska E.: (2000). Nie¶mia³o¶æ a poziom lêku u dzieci w m³odszym wieku szkolnym. Przegl±d Psychologiczny, 4, 481-497.
Jundzi³³ E.: (1998). Przyczyny lêków u dzieci. Problemy Rodziny, 4, 21-25.
Kalisz J., Twaróg E.: (2001). Stres jako aspekt badania klimatu szko³y. Dyrektor Szko³y, 11, 31-34.
Kargulowa A.: (1991). Dlaczego dzieci nie lubi± szko³y? Warszawa: WsiP.
Karolczak-Biernacka B.: (1991). Czynniki atmosfery szkolnej i lêki. Edukacja, 1, 67-78.
Karolczak-Biernacka B.: Lêk szkolny: co m³ody nauczyciel powinien wiedzieæ o lêku? Nowa Szko³a, 9, 528-535.
Kêpiñski A.: (1987). Lêk. Warszawa: PZWL.
Klimowicz G.: (1986). Lêk w szkole i zwi±zane z nim prze¿ycia uczniów. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 2, 79-84.
Kmita A.: (1991). Lêk w szkole. ¯ycie Szko³y, 5, 259-266.
Kordowicz A., Mielcarek D.: (1993). Trening antystresowy dla maturzystów. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 3, 42-44.
Ko¶mider C.: (1997). Do szko³y bez lêku. Wychowanie w Przedszkolu, 6, 358-359.
Krause M. S.: (1961). The measurement of transistory anxiety. Psychological Review, 68, 178-189.
Ligocka M.: Trudno¶ci w nauce dzieci znerwicowanych. Edukacja i Dialog, 4, 33-37.
£ysek E., £ysek J.: (1987). Fobia szkolna. Rodzina i Szko³a, 9.
£ysek J.: (1998). Zaburzenia emocjonalne, trudno¶ci i niepowodzenia szkolne a fobia szkolna. W: Jana £yska(red.) Niepowodzenia szkolne. Kraków: Impuls.
Molicka M.: (1999). Uwarunkowania lêku u dzieci. Grupa i Zabawa, 2, 6-12.
Mularska M.: (2000/2001). Uczeñ i stres. Nowe w Szkole, 4.
Muszyñska E.: (1998). Sytuacja ekspozycji spo³ecznej dziecka - ¼ród³o lêku szkolnego. Ruch Pedagogiczny, 3,4.
Namys³owska I.: (1998). Nerwice szkolne. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 5, 7-10.
Obuchowska I.: (1996). Drogi dorastania: psychologia rozwojowa okresu dorastania dla rodziców i wychowawców. Warszawa: WsiP.
Obuchowska I.: (1983). Dynamika nerwic: psychologiczne aspekty zaburzeñ nerwicowych u dzieci i m³odzie¿y. Warszawa: PWN.
Oniszczenko W.: (1998). Stres to brzmi gro¼nie. Warszawa: Wydaw. Akademickie "¯ak".
Oszwa U.: (2002). W szkole bez lêku. Remedium, 6, 10-11.
Pankowska D.: (1995). Wzmacnianie odporno¶ci psychicznej uczniów (æwiczenia s³u¿±ce radzeniu sobie ze stresem). Nowa Szko³a, 5, 21-24.
Pisanko M.: (2001). Kszta³towanie pozytywnej postawy ucznia wobec szko³y: scenariusze zajêæ. £ód¼: "Wing".
Pisula E., Baum M.: (1992). Jak dzieci radz± sobie ze stresem? Edukacja i Dialog, 8, 11-14.
Ranschburg J.: (1980). Lêk, gniew, agresja. Warszawa: WsiP.
Raszkiewicz H.: (1999). Lêk ucznia a oddzia³ywania wychowawcze w rodzinie i szkole. Psychologia Wychowawcza, 4, 311-312.
0rogala G.: (1994). O stresie w szkole. Szko³a Zawodowa, 7, 34-36.
Rylke H.: (1992). Nerwice szkolne - co to jest i co z tym robiæ? Nowa Szko³a, 8, 471-473.
Sektowska M.: (1997). Os³abiæ lêk, prze³amaæ samotno¶æ. Problemy Opiekuñczo-Wychowawcze, 7, 28-29.
Seul S.: (1999). Zmaganie siê dziecka ze stresem. Edukacja i Dialog, 4, 20-26.
Sitarczyk M.: (1999). Lêk. Tworzy czy niszczy? Jêzyk Polski w Szkole – Gimnazjum, 2, 98-101.
Soroka A.: (2000). Sytuacje lêkowe w ¿yciu dzieci sze¶cioletnich. Nauczyciel i Szko³a, 1, 88-94.
Soroka A.: (2001). Zachowania osób doros³ych wobec dzieci znajduj±cych siê w sytuacjach lêkowych.
Nauczyciel i Szko³a, 1,2, 84-87.
Sosnowski T.: (1977) Lêk jako stan i jako cecha w ujêciu C. D. Spielbergera. Przegl±d Psychologiczny, 2, 349-360.
Sosnowski T.: (1982). ¬ród³o niepewno¶ci a stan psychofizjologiczny jednostki w sytuacji oczekiwania na bodziec awersyjny. Warszawa.
Sosnowski T., Strelau J.: Anxiety, threat and deprivation. W: C. D. Spielberger, I. G. Sarason (red.) Stress and Anxiety.
Sosnowski T., Wrze¶niewski K.: (1983). Polska adaptacja inwentarza STAI do badania stanu i cechy lêku. Przegl±d Psychologiczny, 26, 393-412.
Spielberger C. D.: (1966). Theory and research on anxiety. W: C. D. Spielberger (red.) Anxiety and Behavior. New York: Academic Press.
Spielberger C. D.: (1972). Conceptual and methodological issues in anxiety research. W: C. D. Spielberger (ed.). Anxiety Current trends in theory and research, 2. New York: Academic Press.
Spielberger C. D.: (1975). Anxiety: state-trait-process. W C. D. Spielberger, I. G. Sarason (red.), Stress and Anxiety, 1, Washington: Hemisphere/Wiley.
Spielberger C. D., Gorsuch R. L., Lushene R. E.: (1970). Manual for the State-Trait Anxiety Inventory. Consulting Psychologists Press, California: Palo Alto.
Spielberger C. D.: (1975). The measurement of state and trait anxiety: Conceptual and methodological issues. W: Levi L. (ed.), Emotions - their parametres and measurement. New York: Raza en Press.
Spielberger C. D.: (1979). Bibliography of research with the State - Trait Anxiety Inventory (STAI). Florida: University of South Florida Tampa.
Stañczyk D.: (1996). Jak radziæ sobie ze stresem?. - Warsztaty psychologiczne. Wychowawca. 3, 19.
Stritmatter P.: (1989). Mniej lêku szkolnego: konkretyzacja, realizacja i ewaluacja pewnego programu pedagogicznego. Edukacja, 1, 44-58.
Studen S.: (1991). Lêk u chorych na schizofreniê. W: Lêk. W poszukiwaniu specyficzno¶ci, Uniwersytet Gdañski.
Tubek S.: (1995). Stres pobudza i niszczy. Edukacja i Dialog, 8, 42-43.
Tysarczyk M.: (1976). Adaptacja Inwentarza lêku jako Stanu i jako Cechy. C. D. Spielbergera R. L., Gorsucha i R. E. Lushene'a, State Trait Anxiety Inventory –STAI. Warszawa, Instytut Psychologii UW, praca magisterska nieopublikowana.
Walawska-Paprocka M.: (1991). Sytuacje stresowe w szkole. Edukacja, 1, 78-86.
Wasilewski E.: (1979). Ocena poziomu lêku u sportowców oraz próby jego regulacji. Niepublikowany raport Instytutu Sportu, Warszawa.
Wciórka J.: (1994). Miejsce lêku w psychopatologii. Postêpy Psychiatrii i Neurologii, 3.
Witkowska A., Jab³oñski S.: (1999). Co to jest fobia szkolna? Edukacja i Dialog, 2, 44-50.
Woititz Janet G. (2002). Lêk przed blisko¶ci±. Gdañsk: GWP
Wójtowicz B.: (1997). Lêk przed niepowodzeniem na lekcjach geografii. Geografia w Szkole, 4, 236-238.
Wrze¶niewski K.: (1982). Anxiety after myocardial infection. W: C. D. Spielberger, Diaz Guerrero (red.), Cross-Cultural Anxiety, Hemisphere/Wiley, New York.
Wrze¶niewski K., Sosnowski T. Inwentarz Stanu i Cechy Lêku (ISCL). Polska adaptacja STAI
Wrze¶niewski K., ¦widerska H.: (1979). Porównanie dynamiki lêku u pacjentów z zawa³em serca, w czasie rehabilitacji szpitalnej i poszpitalnej. Przegl±d Lekarski, 36, 605-608.
Wrze¶niewski K.: (1980). Wykorzystanie kwestionariusza Spielbergera w okre¶leniu efektów rehabilitacji po zawale serca. W: E. Ratajczak (red.), Psychologia w s³u¿bie cz³owieka. Warszawa: PWN.
Zagozdon M.: (2001). Sprawdziany bez stresu. ¯ycie Szko³y, 8, 467-470.
¯kowska Z.: (1997). Stres a twój styl ¿ycia. Lider, 10, 5.
Offline
Strony: 1