elizea - 2010-02-23 00:32:24

Bach-Olasik T.: (1989). Formy obrony przed lękiem uczniów i ich rodziców. Edukacja, 1, 59-68

Bach-Olasik T.: (1992). Lęk a obraz siebie u dorastającej młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1, 21-27

Bach-Olasik T.: (1991). Lęk a rozwój młodzież. Edukacja, 1, 52-66

Bach-Olasik T.: (1990). Lęk dzieci jako rezultat modelującego wpływu rodziców. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5, 6.

Bach-Olasik T.: (1993). Lęk i szkoła, Nowa Szkoła, 3, 158-166.

Bach-Olasik T.: (1990). Lęk dzieci jako rezultat modelującego wpływu rodziców. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5,6, 66-74.

Bach-Olasik T.: (1991) Niektóre sposoby terapii lęku u młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1, 17-22.

Bach-Olasik T.: (1993). Rodzinne i podmiotowe uwarunkowania lęku ucznia. Nowa Szkoła, 4, 212-217.

Bąkowska M.: (1999). Lęk, stres i strach jako bariery w wychowaniu. Kieleckie Studia Pedagogiczne, 12, 129-147.

Bednarczyk B.: (2000). Jak nauczyć się żyć ze stresem. Wszystko dla Szkoły, 11, 22.

Bemis J., Barrada A. (2001). Oswoić lęk. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Bochwic T.: (1985). Lęk u dziecka. Warszawa: PZWL.

Borecka-Biernat D.: (1998). Zachowanie agresywne i nieśmiałe młodzieży w sytuacji ekspozycji społecznej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Burtowy M.: (2000). Lęk w opinii dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nauczyciel i Szkoła, 1, 83-87.

Cattel R, B.: (1966). Anxiety and motivation: theory and crucial experiments. W: C. D. Spielberger (red.) Anxiety and Behavior. New York: Academic Press.

Chomczyńska-Miliszkiewicz M., Pankowska D.: (1995). Polubić szkołę: ćwiczenia grupowe do pracy wychowawczej. Warszawa: WsiP.

Czechowski J.: (2001). Trudności emocjonalne uczniów. Życie Szkoły, 7, 398-401.

Dobrzańska B.: (1997). Przyczyny przeżywania strachu. Życie Szkoły, 4, 250-251.

Dryden Windy (2002). Ujarzmić lęk. Jedność.

Dymek M.: (1998). Na rozdrożu : psychologiczny poradnik dla młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.

Dzwonkowska S.: (1998). Nerwice szkolne u dzieci. Wychowawca, 9, 28-29.

Elliot J., Place M.: (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie: poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: WsiP.

Galińska E.: (1982). Percepcja muzyczna a poziom lęku u pacjentów nerwicowych. Praca doktorska nieopublikowana.

Hart A.: Twoje dziecko i stres. (1995). Warszawa: Wydawnictwo Rodzinny Krąg.

Harwas-Napierała B. (1987). Czynniki społeczno-rodzinne w kształtowaniu się lęku u młodzieży. Poznań: Zysk i S-ka.

Higham S.J., Buescher T.M.: (1989). O zdolnej młodzieży - radzenie sobie ze stresami wywołanymi odmiennością. Edukacja, 1, 95-107.

Hodges W. F., Felling J. P.: (1970). Types of stressfull situations and their relation to trait anxiety and sex. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 34, 333-337.

Januszewska E.: (2000). Nieśmiałość a poziom lęku u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Przegląd Psychologiczny, 4, 481-497.


Jundziłł E.: (1998). Przyczyny lęków u dzieci. Problemy Rodziny, 4, 21-25.

Kalisz J., Twaróg E.: (2001). Stres jako aspekt badania klimatu szkoły. Dyrektor Szkoły, 11, 31-34.

Kargulowa A.: (1991). Dlaczego dzieci nie lubią szkoły? Warszawa: WsiP.

Karolczak-Biernacka B.: (1991). Czynniki atmosfery szkolnej i lęki. Edukacja, 1, 67-78.

Karolczak-Biernacka B.: Lęk szkolny: co młody nauczyciel powinien wiedzieć o lęku? Nowa Szkoła, 9, 528-535.

Kępiński A.: (1987). Lęk. Warszawa: PZWL.

Klimowicz G.: (1986). Lęk w szkole i związane z nim przeżycia uczniów. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 2, 79-84.

Kmita A.: (1991). Lęk w szkole. Życie Szkoły, 5, 259-266.

Kordowicz A., Mielcarek D.: (1993). Trening antystresowy dla maturzystów. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 3, 42-44.

Kośmider C.: (1997). Do szkoły bez lęku. Wychowanie w Przedszkolu, 6, 358-359.

Krause M. S.: (1961). The measurement of transistory anxiety. Psychological Review, 68, 178-189.

Ligocka M.: Trudności w nauce dzieci znerwicowanych. Edukacja i Dialog, 4, 33-37.

Łysek E., Łysek J.: (1987). Fobia szkolna. Rodzina i Szkoła, 9.

Łysek J.: (1998). Zaburzenia emocjonalne, trudności i niepowodzenia szkolne a fobia szkolna. W: Jana Łyska(red.) Niepowodzenia szkolne. Kraków: Impuls.

Molicka M.: (1999). Uwarunkowania lęku u dzieci. Grupa i Zabawa, 2, 6-12.

Mularska M.: (2000/2001). Uczeń i stres. Nowe w Szkole, 4.

Muszyńska E.: (1998). Sytuacja ekspozycji społecznej dziecka - źródło lęku szkolnego. Ruch Pedagogiczny, 3,4.

Namysłowska I.: (1998). Nerwice szkolne. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5, 7-10.

Obuchowska I.: (1996). Drogi dorastania: psychologia rozwojowa okresu dorastania dla rodziców i wychowawców. Warszawa: WsiP.

Obuchowska I.: (1983). Dynamika nerwic: psychologiczne aspekty zaburzeń nerwicowych u dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.

Oniszczenko W.: (1998). Stres to brzmi groźnie. Warszawa: Wydaw. Akademickie "Żak".

Oszwa U.: (2002). W szkole bez lęku. Remedium, 6, 10-11.

Pankowska D.: (1995). Wzmacnianie odporności psychicznej uczniów (ćwiczenia służące radzeniu sobie ze stresem). Nowa Szkoła, 5, 21-24.

Pisanko M.: (2001). Kształtowanie pozytywnej postawy ucznia wobec szkoły: scenariusze zajęć. Łódź: "Wing".

Pisula E., Baum M.: (1992). Jak dzieci radzą sobie ze stresem? Edukacja i Dialog, 8, 11-14.

Ranschburg J.: (1980). Lęk, gniew, agresja. Warszawa: WsiP.

Raszkiewicz H.: (1999). Lęk ucznia a oddziaływania wychowawcze w rodzinie i szkole. Psychologia Wychowawcza, 4, 311-312.

0rogala G.: (1994). O stresie w szkole. Szkoła Zawodowa, 7, 34-36.

Rylke H.: (1992). Nerwice szkolne - co to jest i co z tym robić? Nowa Szkoła, 8, 471-473.

Sektowska M.: (1997). Osłabić lęk, przełamać samotność. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 7, 28-29.

Seul S.: (1999). Zmaganie się dziecka ze stresem. Edukacja i Dialog, 4, 20-26.

Sitarczyk M.: (1999). Lęk. Tworzy czy niszczy? Język Polski w Szkole – Gimnazjum, 2, 98-101.

Soroka A.: (2000). Sytuacje lękowe w życiu dzieci sześcioletnich. Nauczyciel i Szkoła, 1, 88-94.

Soroka A.: (2001). Zachowania osób dorosłych wobec dzieci znajdujących się w sytuacjach lękowych.
Nauczyciel i Szkoła, 1,2, 84-87.

Sosnowski T.: (1977) Lęk jako stan i jako cecha w ujęciu C. D. Spielbergera. Przegląd Psychologiczny, 2, 349-360.

Sosnowski T.: (1982). Źródło niepewności a stan psychofizjologiczny jednostki w sytuacji oczekiwania na bodziec awersyjny. Warszawa.

Sosnowski T., Strelau J.: Anxiety, threat and deprivation. W: C. D. Spielberger, I. G. Sarason (red.) Stress and Anxiety.

Sosnowski T., Wrześniewski K.: (1983). Polska adaptacja inwentarza STAI do badania stanu i cechy lęku. Przegląd Psychologiczny, 26, 393-412.

Spielberger C. D.: (1966). Theory and research on anxiety. W: C. D. Spielberger (red.) Anxiety and Behavior. New York: Academic Press.

Spielberger C. D.: (1972). Conceptual and methodological issues in anxiety research. W: C. D. Spielberger (ed.). Anxiety Current trends in theory and research, 2. New York: Academic Press.

Spielberger C. D.: (1975). Anxiety: state-trait-process. W C. D. Spielberger, I. G. Sarason (red.), Stress and Anxiety, 1, Washington: Hemisphere/Wiley.

Spielberger C. D., Gorsuch R. L., Lushene R. E.: (1970). Manual for the State-Trait Anxiety Inventory. Consulting Psychologists Press, California: Palo Alto.

Spielberger C. D.: (1975). The measurement of state and trait anxiety: Conceptual and methodological issues. W: Levi L. (ed.), Emotions - their parametres and measurement. New York: Raza en Press.

Spielberger C. D.: (1979). Bibliography of research with the State - Trait Anxiety Inventory (STAI). Florida: University of South Florida Tampa.

Stańczyk D.: (1996). Jak radzić sobie ze stresem?. - Warsztaty psychologiczne. Wychowawca. 3, 19.

Stritmatter P.: (1989). Mniej lęku szkolnego: konkretyzacja, realizacja i ewaluacja pewnego programu pedagogicznego. Edukacja, 1, 44-58.

Studen S.: (1991). Lęk u chorych na schizofrenię. W: Lęk. W poszukiwaniu specyficzności, Uniwersytet Gdański.

Tubek S.: (1995). Stres pobudza i niszczy. Edukacja i Dialog, 8, 42-43.

Tysarczyk M.: (1976). Adaptacja Inwentarza lęku jako Stanu i jako Cechy. C. D. Spielbergera R. L., Gorsucha i R. E. Lushene'a, State Trait Anxiety Inventory –STAI. Warszawa, Instytut Psychologii UW, praca magisterska nieopublikowana.

Walawska-Paprocka M.: (1991). Sytuacje stresowe w szkole. Edukacja, 1, 78-86.

Wasilewski E.: (1979). Ocena poziomu lęku u sportowców oraz próby jego regulacji. Niepublikowany raport Instytutu Sportu, Warszawa.

Wciórka J.: (1994). Miejsce lęku w psychopatologii. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 3.

Witkowska A., Jabłoński S.: (1999). Co to jest fobia szkolna? Edukacja i Dialog, 2, 44-50.

Woititz Janet G. (2002). Lęk przed bliskością. Gdańsk: GWP

Wójtowicz B.: (1997). Lęk przed niepowodzeniem na lekcjach geografii. Geografia w Szkole, 4, 236-238.

Wrześniewski K.: (1982). Anxiety after myocardial infection. W: C. D. Spielberger, Diaz Guerrero (red.), Cross-Cultural Anxiety, Hemisphere/Wiley, New York.

Wrześniewski K., Sosnowski T. Inwentarz Stanu i Cechy Lęku (ISCL). Polska adaptacja STAI

Wrześniewski K., Świderska H.: (1979). Porównanie dynamiki lęku u pacjentów z zawałem serca, w czasie rehabilitacji szpitalnej i poszpitalnej. Przegląd Lekarski, 36, 605-608.

Wrześniewski K.: (1980). Wykorzystanie kwestionariusza Spielbergera w określeniu efektów rehabilitacji po zawale serca. W: E. Ratajczak (red.), Psychologia w służbie człowieka. Warszawa: PWN.

Zagozdon M.: (2001). Sprawdziany bez stresu. Życie Szkoły, 8, 467-470.

Żkowska Z.: (1997). Stres a twój styl życia. Lider, 10, 5.

kolportaż ulotek warszawa niepubliczne przedszkole rumia